SCIO a Világ legfejlettebb, nagy tudású komputerizált eszköze, mely a szervezetben lévő stressz felismerése, és csökkentése céljából lett kifejlesztve.

Örömmel várjuk jelentkezését, akár tapasztalt SCIO felhasználó, akár új érdeklődő, a Biorezonancia terén. Csatlakozzon hozzánk és vegyen részt az általunk rendezett SCIO Biofeedback tanfolyamokon, továbbképzéseken, fórumokon, kongresszusokon. Látogasson vissza rendszeresen és tájékozódjon az aktuális eseményekről.

Bölcsesség a mai napra:
"Nagyon kevés sikerrel találkoztam ott, ahol nagyon kevés a nevetés."
Andreusz Charnegie

A SCIOhoz kapcsolódó cikkek és előadások:

Táplálkozás és étrend-kiegészítők

Tudatos táplálkozás és speciális étrend-kiegészítők segítenek abban, hogy fenntartsuk egészségünket és megelőzzük az öregedést. Ebbe a következő irányelvek tartoznak:

  • Rendszeresen, de keveset enni. Kerüljük az elhízottságot; együnk több, alacsony kalóriájú ételt, például zöldségeket, különösen azokat, amiknek magas a béta-karotin tartalmuk.
  • Minimalizáljuk a zsírbevitelt. Az étrend alacsony telített- és állati zsír tartalmú kell legyen, mérsékelt növényi olaj tartalmú ételek és hidegen sajtolt növényi olajok, valamint nagyon kevés olajban sült étel bevitele javasolt. Összességében táplálékunkban a kalória 25%-a származhat zsírból.
  • Táplálkozásunk középpontjában az összetett szénhidrát tartalmú ételek legyenek, hogy több rostanyagot kerüljön szervezetünkbe és túlfogyasztás és felhalmozódás nélkül hosszan tartó energiát gyűjtsünk be. Az összetett szénhidrátok, mint például a teljes gabonák (kifejezetten a barna rizs, köles, zab, árpa, hajdina és az egész búza), hüvelyesek, burgonya és más keményítő tartalmú zöldségek és préselt levek kulcsfontosságúak a hosszú élettartamot elérni akarók étrendjében.
  • Mérsékelt fehérjebevitel – nem több, mint 50-70 gramm naponta – fokozottan növényi fehérje, mint pl. diófélék, magok, és teljes gabona/hüvelyes kombináció, a táplálkozással bevitt fehérje 75%-a ez legyen.
  • Vegyszermentes táplálékot fogyasszunk, amennyire lehetséges. A legtöbb vegyszer valamilyen mérgező tulajdonsággal bír, számos pedig szabadgyök-termelést vált ki. Bizonyos növényvédő szerek, füstölt húsokban lévő nitrátok és nitritek akár rákkeltő hatást is kifejthetnek a szervezetben.
  • Mérsékelt só, cukor, alkohol, nikotin és koffein. Ezek mindegyike meghatározott irritáló hatást vált ki. A rendszeres nikotin használat a legrosszabb az öregedés tekintetében.
  • Fogyasszunk sok jó ivóvizet, mérgező növényvédő szerektől és más vegyszerektől menteset. A megfelelő hidratáció nagyon fontos a bőr egészségéhez, az emésztőfunkciókhoz, a helyes eltávolításhoz és minden testi funkcióhoz.
  • Kövessük az öregedés gátló programot a lent felsorolt mikro-tápanyagok és antioxidánsok szedésével.
  • Alkalmazzunk időnként méregtelenítést, tisztítást, hogy szervezetedet egyensúlyba hozzuk és pihentessük. Böjt vagy tisztulás – a nyugati táplálkozásban a hiányzó láncszem. Nagyon fontos felújítani a legkedvezőbb működést és fokozni a kiválasztást. Ez számos testi funkciót javít, beleértve az igen fontos emésztés-feldolgozás-kiválasztás körforgását is.

Étrend-kiegészítők – is fontosak az öregedésgátlás programban. Elsőnek egy általános, teljes multivitamin–ásványi anyag formula ajánlott. Számos kiváló minőségű multivitamin létezik, ami hozzáadott antioxidánsokat is tartalmaz; ezek az extra tápanyagok sok kóros folyamatot ellensúlyoznak, mint például a stresszt, ami valószínűleg számos probléma rejtett oka. Az általános formulán felül az alábbi tápanyagok nagyon fontosak az öregedésgátlás programhoz, élén az antioxidánsokkal.

Szakirodalomból összegyűjtött adatok
:

  • E vitamin fontos antioxidáns, általában 400-1000 IU naponta. Az E vitamin védi a sejtmembránokat, egy bizonyos lipid irritációt és az ezzel járó meghibásodást hárítja el. A levegőszennyeződéssel bejutó vegyszerek és fémek néhány negatív hatását is ellensúlyozza.
  • Szelén – antioxidáns ásvány, ami az E vitaminnal együttműködve hat, együttesen nagyobb hatásuk van, mint külön-külön. A szelén-tartalmú enzimek, a glutathion peroxidáz a fém-irritációtól védik a sejtmembránokat. A szelén hiány kapcsolatban van a degeneráció nagyfokú kockázatával, a helyes szelénbevitel viszont összefüggésben van a (rosszindulatú) események csökkenésével, különösen a mell, vastagbél, tüdő és egyéb.
  • Béta-karotin, egy másik, megelőző antioxidáns tápanyag, öregedés gátló. A béta-karotin kettős vitamin, az A molekula kettéválik a vékonybélben vagy a májban. Az A vitamin hiány összefüggésben van a méhnyak- és tüdő rosszindulatú folyamatok kockázatának növekedésével. A béta-karotin védi a dohányosokat, (csökkenti, de nem mulasztja el a kockázatot), ha 25000-40000 IU mennyiségben szedik naponta egy vagy két adagban elosztva.
  • C-vitamin – döntő jelentőségű antioxidáns. Kimutatták, hogy korai szakaszban csökkenti a méhnyak rendellenes elváltozását. Megelőzi a nitritek nitrozamin savvá való változását. Az aszkorbinsav kifejezetten védi a sejtmembránokat a vírusoktól, és megelőzheti a vegyi irritációkat. Szintén szerepe van a vérzsír csökkentésében, ezzel csökkenti az érrendszeri megbetegedések kockázatát. A cigarettafüst és a levegőszennyezés káros hatását redukálja. A bioflavonoidok sok C-vitamin tartalmú ételben megtalálhatók, szintén antioxidáns hatásuk van. A táplálékban előforduló megfelelő mennyiségű bioflavonoid erősíti és védi az érfalakat, megemeli az enzim tevékenységet, és segíthet a szürke hályog kevesebb számú előfordulásában is. A C-vitamin kell, hogy tartalmazzon némi bioflavonoidot is.
  • L-cisztein – kéntartalmú aminosav, szabad-gyök falóként működik, megköti és semlegesíti ezeket az irritáló molekulákat. Elősegíti a méregtelenítést, részben támogatja a májat a glutathion előállításában és tárolásában, egy tripeptid (fehérje), ami egy igen fontos antioxidáns enzimrendszer része. Az L-cisztein a sejteket és szöveteket is védi a kémiai hatásoktól. Ezt az aminosavat általában C vitaminnal együtt szedjük, hogy megvédjük a vesét a kőképződéstől, a kő a cisztinből alakulhat ki, ami a cisztein-anyagcsere egyik mellékterméke. Az ajánlott adag 250 mg L-cisztein 1 gr. C vitaminnal, naponta kétszer.
  • Cink – mérsékelt antioxidáns hatással bír a szuperoxid dismutáz enzimben betöltött működésén keresztül, szabad-gyök faló. Az immunrendszer támogatásához is hozzájárul. Az öregedés gátló program részeként napi 30-60 mg-ot szedjünk.
  • Mangán és réz – mérsékelt hatású antioxidánsok, a cinkkel együtt leginkább a szuperoxid dismutáz (SOD) enzimet támogatják, amelyik a szuperoxid szabad-gyököt anyagcserével átalakítja.
  • Rost – étrendünk és táplálék-kiegészítőink elengedhetetlen része. Segíti a vastagbélben a kiválasztást. Az alacsony rost- és magas zsírtartalmú étkezés emeli a vastagbél elváltozások veszélyét.
  • Víz – alapvető része a „fiatalság forrása” programnak. Az összes testi működést támogatja, táplálja a bőrt és elengedhetetlen a jó kiválasztáshoz.
  • Kálcium – a vastagbél falának sejtjeiben végbemenő kóros változástól véd. Az energiatermeléshez is fontos, valamint a szív- és idegműködéshez, a jó fogakhoz, a csontok egészségéhez, véd a csontritkulás ellen.
  • Magnézium – védi érrendszerünket azáltal, hogy támogatja a szívműködést és megelőzi a vaszkuláris görcsöket. Szintén segít a relaxációban, az ideges feszültséget csökkenti – ez fontos része, hogy egészségesek maradjunk. A magnézium az aminosav anyagcseréhez és az energiatermeléshez is fontos.
  • Króm – a glükóz-toleranciát támogatja, gyakran csökkenti az édesség utáni sóvárgást és a cukorbetegség lehetséges előfordulását. A vér koleszterin szintjét is csökkenti, ezáltal közreműködik az egyik fő degeneratív megbetegedés, az atherosclerosis, (érszűkület) megelőzésében.
  • Molibdén – egy másik nyomelem, ami szerepet játszhat a degenerációk megakadályozásában.
  • Niacin – a B3 vitamin aktív keringés stimuláns formája. Ez a tápanyag javítja a keringést és szintén csökkenti a koleszterint, ez a két tényező az, ami csökkenti az érrendszeri megbetegedés kockázatát.
  • B12 vitamin – segít fenntartani az energiát és védi az idegek fedő rétegét. A B12 szükséges a vörösvérsejtek előállításához és a DNS és RNS szintéziséhez, ami a szervezet fontos újjáépítő folyamata.
  • Folsav – szintén az RNS és DNS (és a vörösvérsejtek) előállításában segít, de csak akkor, ha az adag nagyobb, mint 400 mcg naponta. Ha ezt a támogató rendeltetését akarjuk használni, akkor naponta kétszer 1-2 mg adagot ajánlunk.
  • RNS – megtalálható olyan táplálékban, mint a kék-zöld alga, chlorella, spirulina és búzafű, mind gazdag klorofillban is, az öregedési folyamat lassításában segít. Az RNS táplálék-kiegészítőkről ugyan nem mutatták ki, mindamellett nagyon hatásosak az RNS tényleges növelésében a szövetekben.
  • Kolin – a lecitinben található, a sejtmembránok fejlesztését és az igen fontos neurotranszmitter, az acetilkolin termelését támogatja.
  • Omega-3 zsírsav, mint pl. az EPA és DHA, csökkenti a koleszterin szintet és az érrendszeri megbetegedések kockázatát. A lenmagolaj mindkét nélkülözhetetlen zsírsavat, az omega-3-at és az omega-6-ot is tartalmazza.
  • L-karnitin – nem létfontosságú aminosav, ami a zsíranyagcserét (hasznosítást) tartja egyensúlyban és támogatja az sejtek és izmok energiatermelését. Az L-karnitin csökkentheti a testsúlyt, ez szintén fontos a hosszú élethez.
  • Coenzim Q10 – ubiquinon-nak is hívják, a szívizom működését javítja, testünk legfontosabb pumpáját a hosszú élet függvényében. Sejtregeneráló. Egyes immun funkciókat is fokozhatja.
  • Lactobacillus acidophilus – egyéb bélbaktériumokkal együtt időnként fontos, hogy támogassák a normális bélflórát, az étel és a bélben termelt vitaminok lebomlását. Az újra bevitt egészséges baktériumok segíthetnek más organizmusok csökkentésében, mint pl. élesztőgomba vagy a paraziták.
  • Szerves germánium (összetett nyomelem, germánium) – oxidáló tápanyag, biztos, hogy a kutatások a jövőben bebizonyítják, rendelkezik öregedésgátló tulajdonságokkal.
  • Mucopolysacharidok – vagy chondrotin szulfátok, a gyulladás csökkentésében játszhatnak szerepet, ami az egyik bűnös az öregedésben. Az érrendszeri megbetegedések és az izületi gyulladás rizikóját is csökkenti. Ezek az anyagok kagylókban és osztrigákban találhatók. A kollagén szöveteket és sejteket segít erőben tartani. Kutatások mindeddig még nem igazolták a mucopolysacharidok hasznosságát, a klinikai reakciók kedvezőek.
  • Sósav – emésztő enzim támogató, hasznos lehet, főleg, ha ezek az anyagok hiányoznak szervezetünkből. Az ételek és tápanyagok tökéletes lebontása és hasznosítása alapvető egészségünk megőrzéséhez. A rossz emésztés számos problémához vezet, beleértve a megemelkedett allergiás eseteket, továbbá a megemésztetlen étel asszimilációja végül növeli a tápanyaghiányt, csakúgy, mint a szabad-gyök képződést.

Gyógynövények – A gyógynövények jótékony hatása a test és vér tisztításában régóta ismert. Védenek az irritációtól és a degeneratív elváltozásoktól, támogatják a hosszú életet. Amelyeket leghasznosabbnak tartok e célra, fokhagyma, ginzeng-gyökér, paprika, amit vörös vagy cayenne-borsként is ismerünk, és a gotu-kola (tigrisfű).

  • Fokhagyma – Évezredek óta csodálatos tápanyagnak tartják! Vírus- gomba- és baktériumölő tulajdonságot tartanak róla. Stimulálja a máj és a vastagbél méregtelenítését, tisztítja és erősíti az érfalat, ezáltal szerepe van a vérnyomás, és a koleszterinszint csökkentésében is.
  • Ginzeng-gyökér – úgy is ismert, mint a „hosszú élet növénye”, Távol-Keleten évszázadok óta használják az energia növelésére, különösen idős korban. Ginzeng a mellékvese mirigyeket támogatja, valamint az immunműködést, de további tesztek szükségesek, hogy ezt megerősítsék. Sokfajta létezik, a vörös-ginzeng enyhén megemelheti a vérnyomást, míg a fehér fajta csökkentheti azt. Az öregedésgátló program során nem kell rendszeresen használni, hacsak kimerültség nincs jelen. Évente három-négy alkalommal használjuk, néhány kapszulát szedjünk naponta, egy vagy két hétig, vagy készítsünk teát a gyökérből, és igyuk néhány napon át. Alacsony vérnyomás emelésére is használják, jó eredménnyel. 
  • Cayenne bors – nagyon érdekes növény. Egy fűszeres bogyós termésű bokor, termése a cayenne bors serkenti mind a keringést, mind a kiválasztást. Természetes energia stimulátor, ezért nem úgy, mint a kávé, csökkenti a vérnyomást csakúgy, mint a koleszterin szintet.
  • Gotu kola (tigrisfű) – régóta használatos Kelet-Indiában különféle helyzetekre. Az öregedésgátló programban emlékezet- és agyserkentőként használható, valamint hosszú életet biztosító növényként is ismert, ezen hatásainál fogva a mentális és fizikai vitalitásra is hat. Vizelethajtó hatása is van és mirigy tonizálóként is használják mind nőknél, mind férfiaknál.

Gyógyszereket a földből adja az Úr, okos ember nem veti meg őket
Szentírás, Sirák fiának könyve 38:4

Megbízható étrend-kiegészítőket, vitaminokat vásárolhat regisztrálás után 30%os kedvezménnyel,   ha szívesen csatlakozik hozzám, ezt kell beütni:     www.calivita.hu/registration/0361800014