SCIO a Világ legfejlettebb, nagy tudású komputerizált eszköze, mely a szervezetben lévő stressz felismerése, és csökkentése céljából lett kifejlesztve.

Örömmel várjuk jelentkezését, akár tapasztalt SCIO felhasználó, akár új érdeklődő, a Biorezonancia terén. Csatlakozzon hozzánk és vegyen részt az általunk rendezett SCIO Biofeedback tanfolyamokon, továbbképzéseken, fórumokon, kongresszusokon. Látogasson vissza rendszeresen és tájékozódjon az aktuális eseményekről.

Bölcsesség a mai napra:
"Az öröm abból ered, hogy valaki meglátja azt, ami szép és jó az életben."
Móricz Zsigmond

A SCIOhoz kapcsolódó cikkek és előadások:

Öregedést hátráltató lehetőségek

Az egyesített öregedés-teória szerint a stagnálás a kulcs.
A bioenergia- és keringés-, valamint az emésztőrendszer- és a belek stagnálása. A jó bélműködés (megelőzi a toxikus anyagok lerakódását), a rendszeres testmozgás serkenti az energiatermelést és a keringést az erekben és nyirokrendszerben. Helyesen bánva a szélsőséges érzelmekkel és a stresszel, erősíteni a pozitív hozzáállást. Mindezek támogatják az életerőt és a keringést, minden szinten. A vegyszer-irritáció és táplálkozási elégtelenség felgyorsítják az öregedési folyamatot. Erősítenünk kell a megfelelő táplálék bevitelét, az emésztést, az asszimilációt és a kiválasztást ahhoz, hogy hosszútávon jó egészségnek örvendjünk és minimalizáljuk az öregedési folyamatot. Tápanyag-építőkövekre is szükségünk van, hogy elérhetőek legyenek a sejtek számára, amikor szükségük van rá. Ez, és a megfelelő emésztés és asszimiláció megköveteli, hogy teljes értékű, tápláló ételeket fogyasszunk.

Az öregedés órája elmélet úgy tekint az öregedési folyamatra, mint egy velejáró, programozott, előre beállított lehetséges számú sejtosztódásra. Sejtosztódásunk egyéni beállítása és az idő közösen határozzák meg élettartamunkat. A különböző sejtek osztódási gyakorisága eltérő. Az életmód tényezők, mint pl. a stressz és a táplálkozás, a degeneratív változások, immunológiai és hormonális egészségünk befolyásolják jellemző sejtosztódásunk adottságát vagy a sejtosztódások között eltelt idő hosszát. Génjeinket legszorosabban a nukleinsavak befolyásolják, az RNS és a DNS. Amikor az RNS hat, akkor befolyásolhatja a sejtaktivitást, fehérje építést és a szövetek javítását, gyógyítását. Az alapvető természetes elhasználódás és génjeinket érő véletlenszerű ártalom felgyorsíthatja az öregedési folyamatot. Vegyszerek, mikroorganizmusok, véletlenszerű toxinok, valamint táplálkozási és működési hiányosságok (mint pl. a csökkent emésztő enzim termelés) ind-mind érintik ezt a fontos sejt-folyamatot.

Amennyire jelenleg tudjuk, nincs olyan hormon vagy kód, ami halált vagy önmegsemmisítést okoz. De számos tudatalatti, önromboló hajlam létezik, mint például ha nem törődünk magunkkal a lehetséges legjobb módon. Ahogy öregszünk, figyelmet kell fordítanunk a belső öregedés csökkentésére, a vitalitás és a szövetek egészségének fenntartására. Ez részben megvalósul a könnyű táplálkozással. Maradj könnyű, de egyél jól. A táplálkozási és érzelmi hiányok és kimerítés együttműködése mind az öregedéshez, mind az azt követő halál-folyamathoz hozzájárul.

A szabad-gyök elmélet jelenleg a legelfogadottabb feltételezés az öregedéssel kapcsolatban, magyarázatot kínál a degeneratív betegségek kiindulási pontjához. Az állítja, hogy a szabad-gyökök – ingatag és reaktív molekulák egy szabad elektronnal – kapcsolódási pont után kutatnak bármihez, amiben találnak ilyet. Ha nincsenek velük szemben antioxidáns tápanyagok , akkor megtámadhatják a sejtmembránokat, zsírmolekulákat vagy a szövet szigetelést. A szabad-gyök az oxigén- és egyéb kémiai anyagok anyagcsere-folyamatainak során jön létre. A szimpla oxigének, a hydroxyl ionok, peroxidok és szuperoxid molekulák az oxidáció néhány terméke. A telítetlen zsírok, bizonyos reaktív vegyszerek, amiket belélegezzük, illetve az étellel és a vízzel fogyasztunk el, a mikrobák, a dohányzás - ezek mind szabad-gyököket hoznak létre.

Az antioxidánsok – szabad-gyök falóknak is hívjuk őket – megóvnak minket azzal, hogy a szabad-gyökökhöz kapcsolódnak. Ha elegendő szintű antioxidánst viszünk szervezetünkbe, például ha étrendünkben E és C-vitamin, szelén és béta-karotin (az a vitamin elővitaminja) fordul elő, vagy étrend-kiegészítőként szedjük ezeket, semlegesíthetjük a szabad-gyököket és megelőzhetjük a sejt- és szövetkárosodást. Szervezetünk szuperoxid-dizmutázt (SOD) és glutathion-peroxidázt (GP) állít elő, enzimeket, amelyek szintén megakadályozzák a szabad-gyököket. Azonban ezek az enzimek önmagukban bizonytalan hatásúak és nem kimondottan hasznosak, mint étrend-kiegészítők, mert az anyagcserével igen gyorsan átalakulnak és nem teljesen szívódnak fel. Májunknak és sejtműködésének rendben tartásával támogathatjuk ezen fontos antioxidáns enzimek előállítását és működését.

Egyéb öregedés-teóriákba tartozik a DNS-hiba (ami szabad-gyököktől jöhet létre), a vegyi anyagoknak való kitettség, általános toxicitás és az alapvető genetikai hajlam. Az agyi tevékenység változásai, az egyensúlyi szabályozás a hormon- és idegrendszerben, ezek mind alapvető fontosságúak lehetnek az öregedési folyamat során. A degenerációhoz kapcsolódó másik elmélet az auto-immunitás és az immun- működés általános összeomlása. Stressz, ami valószínűleg növeli a szabad-gyök képződést már önmagában az öregedési folyamat középpontja lehet, hiszen más, létfontosságú élettani folyamatokat csökkent.
Az általános öregedési folyamat valószínűleg magába foglalja az összes fenti elmélet kombinációját, egyénenként változó módon, együttesen fejtik ki hatásukat.